Fint!

Har just lagat och ätit mat, idag blev det skruvpasta med köttbullar och tomatsås. Och en snickersglass till efterrätt... Mums!
 
Gick upp 20 över 5 denna morgon för jag trodde vi skulle mocka ut stall ett klockan sex som vanligt. Men nej, när jag kom ut vid sex var stället öde.... Alltså ska vi mocka ut imorgon istället. Men eftersom jag redan var uppe så var det lika bra att gå med hästarna till skrittmaskinen. Så de hinner gå innan jag börjar jobba. Jag hinner inte gå med dem fram och tillbaka när jag jobbar :P Tog in Mille först vid kvart i 7 och släppte ut honom i hage där han får gå en timme. Celina tog jag in direkt efter men hon gick till boxen.
 
Jobbade från 7-12 med frukostrast vid 8-8.30. Sen har jag rast från 12-15 där jag rider båda hästarna plus äter innan jag jobbar från 15-17.30 igen.
 
Idag red jag Celina först. Värmde upp som vanligt och hon kändes riktigt mjuk och fin. Började jobba med piruetterna och idag svarade hon riktigt bra. Blev kortare och kvickare i uppkortningarna precis som de ska. Testade en halvpiruett åt varje håll och idag blev de riktigt riktigt bra. Jag kunde komma på kvartslinjen, kort galoppen, känna att den blev kort, börja vända och behålla galoppkvaliten och sen gå ur och rida fram. Åt båda hållen. :-D vilken lycka. Efter det kändes hon lite trött så då gav jag mig för dagen. Ett kort men effektivt och lyckat pass.
 
Mille red jag för Mads, en av beridarna. Han är på mig väldigt mycket med sitsen att jag måste komma ner i sadeln och sitta avslappnat för att komma till riktig ridning. Precis vad jag behöver. Idag tränade vi på samlingen i galopp och byten. Det är en hel del att känna in sig på med en ny häst så det är väldigt skönt att få hjälp från så duktiga tränare som dem här :-)
 
När Mille var klar åt jag snabbt lunch och sen jobba igen. Idag blev vi klara redan halv 5. (en timme tidigare än vanligt) så vi fick lite extra ledigt. Så jag passade på att putsa allt mitt läder innan jag Lotta och en till åkte till den lokala ridsportbutiken (Travdiscount). De har typ allt.
 
Sen hem igen och fixa båda hästarna inför natten. Borsta och på med täcken och BoT på benen. Sen ta hand om sig själv, mat och duscha och nu blogga innan jag somnar....
 
Tänkte visa lite bilder från sadelkammaren, hur jag har mina grejer :-)
 
Två hyllor med allt möjligt, Colaväskan tv med pälsglans, arnika, plasthandskar m.m. Colaväskan th med borstar m.m. Och skydden jag använder vid ridning längst till höger.
Övrehyllan: Hjälmar th och korg med diverse tv.
 
Korgen från ovan med vantar, ludd till sadelgjorden, putsgrejer, socker m.m.
 
Milles kandar, Celinas kandar, Celinas träns och Milles träns.
 
Bilden åt fel håll men mina sadlar...
 
Hylla med schabrak och i korgen lindor och paddar....
 
Imogon blir det att gå upp fem för att hästarna ska hinna ut innan jobbet ;)
 

Kommentarer:

1 Birran:

skriven

Oh vilken ordning på grejorna. My style!!! Hade du sadel, kandar o träns till Mille? Eller har du fått skaffa nytt. Vad har du för täcken på dem? Har de börjat att pälsa på sig? Ibland får man ju börja klippa dem redan i september. Du verkar i alla fall fått in rutiner på dig själv o hästarna o det känns väl skönt.::))

Kommentera här: