Ibland alltså...

Blir det inte så mycket skrivet som  man tänkt.
Idag var jag och träna med båda hästarna för Anette igen. Var ett tag sen nu. Kan knappt beskriva hur bra de gick. Celina kändes som en dröm att rida och på Nero var det enbart lycka!
Ska tävla på söndag och måndag så det var precis den uppladdning jag behövde.
På söndag blir det MsvB:4 på båda. Celinas första tävling för året och Neros andra.
På måndag är det debuten i MsvA:1 som gäller med Celina :) Det ska bli så kul. Har längtat flera år på att ta mig dit. Men nu känns det som att det kommer gå bra. Alla saker som ingår fixar vi på träning och samlingen är mycket bättre än förra året. Dock måste jag komma ihåg att rida varje steg noggrant om det ska bli bra men jag ska göra mitt bästa iaf :p

Igår red jag Nero på morgonen före skolan. Ett lugnt pass. Bara känna att han var mjuk och loss och framme. Sen släppa ut, mocka halva stallet och snabbt duscha och iväg till skolan. Mer praktisk säljträning framför kameran. Hem igen strax efter två. Tog in vid tre och red sen Celina. Ett ganska men inte lika lugnt pass på henne. Kändes ganska bra. Sen tog bensinen slut och jag fastnade framför tv:n innan kvällsmockningen.

I onsdags var det skola. Genomgång och sen förhandling. Det var kul och även lite nyttigt... En timmes dötid i nässjö och sen möte med lärarna på skolan igen vid 4. Det var ett riktigt bra möte. Vi kom fram till en del konkreta saker och även lite allmänna reflektioner. ML red Nero så det va Celina jag skulle rida när jag kom hem. Tog dock en paus först och samlade lite ny energi. Hin gick hyfsat, red igenom MsvA:1 och det känns som vi börjar få kläm på det.

Tisdag var en ganska vanlig dag. Släppa ut, äta frukost, in till skolan, hem igen. Rida Celina och Nero. Jag blev förkyld i fredags och tisdag var första dagen utan feber = lycka. Vill inte vara sjuk länge. Ok att jag snorrar men feber är inte skoj. Är iofs inte helt bra än men febern har inte kommit tillbaks!

Måndag var jag ledig från skolan, eller ledig och ledig. Vi jobbar i halvklass nu så den andra gruppen går på måndagar och min grupp på torsdagar. Red båda hästarna som gick sådär, alltså jag red sådär. Var trött och seg så det var ingen hit. Hata att vara sjuk men det ingår i livet antar jag.

Söndag var typ samma. Jag och ML gjorde stallet sen sov jag typ 4-5 h, åt lunch, red båda hästarna och var i princip helslut efter det.

I lördags när jag kom hem från Skåne var jag också helt färdig så då vilade båda hästarna.

Tror jag täckt in det mesta av veckan nu :P
Är lika trött nu som jag brukar på kvällen så nu blir det sängen och sen stallet i morgon bitti 07.30 <3

Over and out...sov gott! (Det ska jag)

Kommentera här: