Lååång dag

Började dagen med att vakna kvart över sex. Gå upp göra lite små grejer och sen fodra ca halv sju. Äta frukost långsamt och sen ner till stallet 8a. Bytte täcken m.m. och släppa ut, dock går inte allt som planerat. Upptäckte att Celina inte kunde starta i Mjölby så direkt efter utsläppet fick jag stryka henne :(
Ner igen och mocka, fika, putsa saker. Äta lunch, ta in Nero och Celina. Ta in Lilleman och fixa honom. Ut på åkern och intervallträna i galopp. Tyckte både han och jag var skoj! När han var klar tog vi in övriga hästar. Ut med Nero på gången för stylingen inför tävlingen. Putsa av hästen, knoppa, fixa svansen, på med transportskydd och täcke. Lasta honom, upp och byta om till tävlingskläder och bära med allt ut till bilen. Hämta utrustningen i sadelkammaren och ut med den i bilen och iväg.

Middag på McDunken, framme i god tid på tävlingsplatsen. Tittade på några ekipage. Ut med Nero och på med grejerna. På med rätt saker på mig, inte att förglömma ;)
Satt upp, skrittade fram, travade fram, galopperade lite i båda varv. Några bakdelsvändningar, jobba traven, jobba galoppen och in i collectingring. Han kändes bra på framridningen men hade kunnat vara lite kortare och lite spänstigare men nu lyckades jag inte rida ihop honom optimalt.

Väl inne på banan tittade han på domaren m.m. Tog en stund att få honom avspänd. Sen fick vi startsignal och både jag och Nero skärpte till oss. Lite små missar här och var men alla byten var rena och vi slutade på 63.48% :) Första kvalet till MsvA:1 också. Kul att vara kvalad även om vi inte är redo för det :p Jag slutade 5a och det var 4a placerade. :o

Sen hem och in med Nero, fodra och upp till huset för att sova.
Jag är nöjd med dagen och TACK SÅ MYCKET M-L för all hjälp, support och trevliga stunder! Du är bäst och helt ovärderlig! Glöm inte det :)

Nu blir det sängen...over and out..

Kommentera här: