10+ 27/12?

Ska det vara så?? Känns märkligt men men, svårt att ändra vädret :P

Idag började vi halv 7, fodra, byta täcken, sätta på benskydd och boots, släppa ut. Sen red vi Celina och Nero. Celina gick ganska bra men inte riktigt så ihop och elastisk som jag skulle vilja men det brukar ta några dagar efter en vila innan både häst och ryttare är tillbaka på topp. Skrittade fram 15 min på lång tygel, jobbade lite i skritt, joggade fram i trav. Börja mjuka upp båda sidorna och kontrollera att vi inte har en större trav än vad jag vill, ca 7-8 min.  Liten skrittpaus och sen galopp, började på samma sätt att kontrollera tempot och avsaktningar när hon blev het. Fortsatte med skänkelvikningar, slutor och öppnor på långsidorna i galopp och avslutade med några minuter i trav för att kolla att hon kändes ok där med :) Nero såg fin ut han också.

Sen skulle de skos så de fick vara inne och jag och Mia började fixa stallet. När det var klart fortsatte vi med de övriga tre som tömkördes över bommar idag. De gick ganska bra allihop. Lite ovana vid det men allt kan inte fungera perfekt första gången ;)

Sen åt vi lunch och nu ska jag strax gå och ta in samt rida Loppan...

Bild från idag:

Kommentarer:

1 Birran:

skriven

Fina pojken! <3

Kommentera här: