Lite mycket?!

Ibland är det mycket, ibland lite och ibland jättemycket....
Sista veckan/veckorna har det varit väldigt, väldigt mycket. Vädret påverkar givetvis när man håller på med hästar och har en gård att försöka sköta. Även skolan har varit intensiv med två tentor och en LiA period som började i måndags. Det har även blivit intensivare på politikersidan eftersom jag numera (sen årsskiftet) sitter i Kultur- och Fritidsnämnden som 2e vice ordf, och i nämndens arbetsutskott. Det är ett stimulerande och spännande uppdrag som jag hoppas kunna göra på ett bra sätt.

Ridningen har det blivit lite si och så med på sista tiden. Ibland är tiden inte tillräckligt lång, ibland är det för kallt och ibland är man helt enkelt för trött. Just biten när man är för trött är det som känns värst. När viljan finns och medvetenheten om vikten av att vara konsekvent biter inombords, då är det hemskt att känna att kroppen säger NEJ. Kroppen vill vila och kroppen har inte mer ork. Men ska livet fungera måste man ibland lyssna på sin kropp och prioritera en långsiktigt hålbar situation före en dags ridning :p

Något som väger upp är dock mina fantastiska hästar och ML hon är min klippa oavsätt hur stormigt hav jag än är på. Du är värd mer än allt guld i världen!!! Det är en oerhört stor förmån att få ha dig i mitt liv! Du är bäst!


I skolan har jag fått resultatet på tenta 2 i Internationell Handel 115/118 poäng. På fråga 13 hade jag missuppfattat frågan och svarat på något annat. Minus tre där, vilket innebär att alla andra frågor hade jag full pott på :-D

Nu har jag även börjat min praktik på Internordic och det känns riktigt bra. Får jag bara ihop dygnets timmar kommer det bli en väldigt spännande och rolig LiA med bra erfarenheter!!

Nu ska jag fokusera på Kommunfullmäktige mötet jag sitter på just nu ;)

Puss hej!



Kommentera här: