Dröm dag

Idag fick jag lite sovmorgon för att vara vardag. Gick upp halv sju och direkt till stallet för att släppa ut. Sen upp igen för frukost. Ner till stallet vid 08.00 igen för att möta upp med praktikant som ska vara hos oss i tre veckor :) När hon kommit igång tog jag in Nero. Red med kandaret för första gången i år. Det gick ganska bra. Kändes inte konstigt eller krångligt eller nåt sånt. Så nu är jag helpepp på tävlingen på söndag... Sen var det bara att släppa ut honom igen och ta in Celina. Det har blåst idag så det knakade i dörren så efter tre varv i trav satt jag av och stoppade in öronpropparna och hästen ändrades som natt och dag. Sen gick hon jätte bra hela passet. Låg på lite för mycket men det är så dagen efter vila. Det får jag acceptera och gör det bästa av. Ut med henne igen och checka läget med praktikanten. Det var som det skulle så jag gick upp och duschade m.m. + åt lunch och åkte till praktiken (min egen). Började vid ett. Gjorde en struktursammanställning idag, de ni! Handlade och var lite social med en kompis innan jag kom hem igen vid halv 7. Har hemma förberett maten, bakad potatis och läst senaste numret av Sofis mode som kom igår. 100 sidor hjärnsemester, det var precis vad jag behövde. Synd bara att shoppingsuget sätts igång :p

Nu ska jag ta in hundarna och kolla på rea-delen av nelly.com. Ha en bra kväll :)

Kommentera här: