Onsdag 25/4

Japp nu sitter jag här vid köksbordet igen. Nyheten idag var att jag handlat mat nu. Så nu finns det lite av varje, pasta, potatis, köttbullar, fiskpanetter (?), yoghurt, müsli, skinka, morötter, bananer, och lite annat smått och gott. Enda missen var att jag skulle köpa mjölk, helt vanlig mjölk som man dricker. Men nej då, jag kom hem med nåt mellanting mellan mjölk och filmjölk. Tänkte testa imorgon om den verkligen är ät (drick) bar :P

Själva jobbet idag var både bättre och sämre än igår. Började med att vara trött och seg i morse men sen kom det sig och efter lunchen blev faktiskt det mesta lättare. Fick även beröm från både hästskötarna och beridarna idag att jag jobbar bra, kan jobba och att de är glada att jag är här. Tänk siken himla tur att de inte vill skicka hem mig ;)

Idag regnade det även här, vilket jag förstått via FB att det även gjort en del i Sverige. Men det gjorde inte så mycket ändå. Det mesta är ju inomhus här :P

Blev även trampad lite lätt idag av en av hästarna så har lite ont i vänsterfoten :( inget farligt men lite störande.....

Det jag gjort idag då är att ta hästar till och från walkern, borsta och sadla på, sadla av och duscha, skifta hästar fram och tillbaka, släppa ut och ta in, fodra, byta täcken, sopa, mocka hagarna, fixa hönät till en transport, gå med två hästar i ridhuset (vilket gjorde att jag hann titta lite :P)....Det tror jag var det hele :-O

Kom även på i morse att jag kanske inte skriver så speciellt intressant men men ni brukar ju stå ut.... Jag ska försöka bli bättre på att skriva mer intressant, i alla fall när det är något intressant som just nu ;)

men nu blir det sängen igen! XOXO

Kommentera här: