Ny helg till ända

Nu har även denna helgen nått sitt slut :P

Idag var det lite lugnare men ganska mycket att göra i alla fall. Först fixade vi stallet och fikade. Efter det plockade jag ihop mina tävlingskläder inför starten nästa helg. Lätt att glömma något om man packar när man är stressad. När det var klart var det lunch, korvstoganoff med ris, mums.

Sen red jag Celina, jobbade mest med galoppen. Övergångar, enklabyten, ett byte och halter. Tog även lite i trav med några öpnnor och växlingar i samlingsgrad. Tog även några passage-piaff-passage-övergångar. Från passage till piaff går helt ok, men tvärtom, från piaff till passage blir verkligen inte bra. Men såg lite i spegeln idag vad jag gör fel så det ska vi fila på framöver.

En annan sak jag såg tydligt när vi fick speglar var vilka förfärliga byten jag gör på Celina, riktigt hoppar i sadeln. Så det har varit fokus nu att sitta ner i sadeln och inte störa hennes balans i byten och vips så blev de bättre och hon länger sig inte lika mycket i byten nu.

När hon var riden gick vi in och tittade på GP hoppningen på ettan från GHS. Kul att se hästsport på tv. Vi kollade självklart på dressyren igår också!

När den var slut gick vi ut igen och jag red Sasse. Han gick rätt så bra. Vi jobbade med att variera traven och hitta påskjutet och samling i traven.

Med allt annat klart återstod kvällsmockning och fodring innan vi gick in och åt till Så ska det låta. Nu väntar duschen och sängen.... Go natt xoxo

Såhär har bytena kunnat se ut innan (även på tävling):

Kommentera här: