Långa sommardagar

Visst känner man hur ljuset och solen piggar upp? I alla fall för mig :)

Jag får mycket lättare att motivera mig på kvällarna och jobba tills allt är klart istället för som på vintern när man gör allt man kan för att bli klar i tid.

Idag till exempel gjorde vi stallet, vattnade och red innan lunch. Sen åkte jag och en kompis till en grannstad och shoppade i några timmar. Kom hem halv sex och har sen dess longerat en häst, mockat stallet, hängt in alla hönät. Därefter putsat alla träns (6) och putsat sadelgjordarna, sporremmarna och stövlarna samt sopat golvet i sadelkammaren innan hästarna fick sista maten och det blev dax för mat till mig också halv 10 en fredag :-)

Lite galen är man nog allt men jag trivs med det!

Nu blir de strax sängen om jag inte somnar framför tv:n och friidrotts EM där Moa Hjelmer nyss vann guld på 400 meter :-D Heja Sverige!!!

Kommentera här: