Träning och mer bilder

Igår red jag själv med lite instick från en av beridarna. Celina gick fint och kändes mjuk och smidig i kroppen. Jag red på utebanan i solen så det kändes som ett pass mitt i sommaren. I uppvärmningen jobbade jag med att hon skulle vara rund och framför skänkeln. Fortsatte med traven där jag flyttade undan och gjorde lite skolor för att hitta lösgjordheten och samlingen. Sen fortsatte jag med galoppen med samma tanke. Red ett normalhårt pass. Inte träningshårt men inte jogginglätt.

Här är en bild på henne innan passet:


Igår passade jag även på att ta lite bilder när hon var i hagen:



Här är även den fina utebanan med bokstäver av buske (Anna på en av sina hästar oxå):


Idag så var det träning på schemat. Jag red för Anna, en av beridarna som är hur duktig som helst!!! Hon var på mig rätt friskt med att jag ska sitta i sadeln och känna hur hästen är framför skänkeln. Att Celina inte får bli lägre i halvhalterna och att hon inte får bli långsammare när jag rider fram. Massor med bra hjälp med andra ord. Grundridning som gör skillnaden mellan ok och bra. Celina blev kort och kvick och gick riktigt bra. Det var riktigt kul. Jag fick även hjälp med galoppen och bytena. Jag måste vara noggrann med att ha kontroll först och räkna språng sen. Självklart egentligen men när man bara rider hemma själv är det lätt att missa de små detaljerna.

Bilder från träningen fotade av Anna Jarnald http://ttela.se/bloggar/1.1233006-ridsportbloggen





Det var det hela för idag. =)

Kommentera här: