Bra träning

Så nu är båda hästarna ridna....

Med Mille red jag lektion idag med. Värmde upp själv och sen börja vi med traven. Mjukheten, samlingen och lite ökningar. I början får jag verkligen jobba för att han ska böja sig och bli lösgjord. Han är ganska lätt att samla så samlingen kommer oftast av sig själv. Och kul att rida lite längningar med :)

I galoppen jobba vi först med slutorna, sen bytena och sist piruetterna. Traven gjorde nytta så skolorna blev bra. I bytena ska jag bara koncentrera mig på en sak i taget så flyter serierna som ett rinnande vatten. Piruetterna börjar bli bra men jag måste förbättra känslan där :)

Celina har jag joggat nu efter jobbet och hon kändes fin men som det var lagom att bara kolla av allt idag.

Imorgon är planen att rida lektion med Celina och jogga Mille.

Kommentera här: