Träning torsdag fredag

Förra veckan var det fullt upp torsdag till söndag.

Torsdag var det träning för Janne i Risabo med fyra hästar för mig och Mia-Lisa. Jag började med Wilma. Hon var lite pigg och vaken men visade återigen varför hon ska ha guldstjärna. Efter lite arbete på volt gjorde vi fina skänkelvikningar, öppnor och början till slutor. Även i galopp gjorde vi öppnor. Fina Wilma!
Sen var det Mia och Badoleins tur. Janne tyckte det gått framåt och det såg riktigt bra ut.
Jag red därefter Mille. Vi började med att kolla av grunderna och fortsatte med rörelser. Han kändes ganska bra och piaff och passage är aldrig tråkigt ;)
Sist för dagen red jag Celina. Drömprinsessan! Hon gick super och vi red igenom program inför helgen.

Dag två, fredag inleddes på sämsta tänkbara sätt. Minus tjugo. Heja. Både jag och Mia var beredda att ge upp, nästan i alla fall. De gick i samma ordning idag. Wilma var lite spänd i början men det tror jag mest berodde på att jag var lite spänd för jag frös. För sen gick hon verkligen super. Var jätte mjuk och fin.
Badolein såg också toppen ut. Kul att se att Mias hårda arbete leder till sådan total utveckling! Härligt att se och jag är lyckligt lottad som har en ryttare och tränare som är så skicklig vid min sida varje dag! Jag är stum av förundran och hoppas att jag med hårt arbete en dag kan bli lika bra :)
Mille som kom sen jobbade vi mest med att hitta ordentlig böjning och eftergift. Mycket bra grundarbete.
Celina avslutade igen och kunde inte gjort det bättre!!! Så fin var hon och rida igenom programmet var riktigt kul.

Kommentera här: