Låg och loss

Red Mille efter insläppet. Han fick ändrad planering och får vila imorgon. 

Började med framskrittning på lång tygel. Efter tio min kortade jag upp tyglarna och började jobba honom. Kom fram i trav och joggade igång honom. Varierar mellan fyrkanten och volten för att han ska bli mjuk och formad samtidigt som han kommer upp i värme så det går att samla mer. När han blivit lite varm gick jag över till att värma i galopp. Samma upplägg där som i traven. 

Mille har gått ganska hårt i tre dagar så idag ville jag mer mjuka upp och gymnastisera honom. Efter uppvärmningen jobbade jag honom låg på en ganska liten volt. Lite öppna tanke för att riktgt kunna få igenom sidorna. 

När jag tyckte att han hade varit riktigt lösgjord och ärligt eftergiven i båda varven i både trav och galopp så skrittade jag av. 




Kommentera här: