MsvB4

Startade 08.08 på morgonen. Så det blev tidig frukost för oss. Var i stallet halv sju så Mille fick frukost och vi snurrade upp flätorna till knoppar, borstade och klädde på. 

Mia-Lisa började gå med honom vid tio över sju och jag klädde på mig. Satt upp ca tjugo över. Skrittade fem minuppsuttet innan jag började jobba honom. Joggade lite i trav och ökade kraven stegvis i ca tio min. Skrittade lite och tog av mig jackan och tog av ländtäcket. Fortsatte värmningen i galopp. Första varven på fyrkanten. Började därefter jobba mer med skolor och på volten för att få honom formad och mjuk. 

Skrittade lite igen och började sen i trav igen. Nu med högre form och mer samling. Tog skolorna i båda varven för att kolla av dem innan ritten och för att spänsta till honom. Tog en lite paus igen och jobbade därefter galoppen. Känna av att han gick fram och var aktiv i galoppen. Tog några enkla byten och några byten. Även några längningar i både galopp och trav. 

Han gick riktigt bra på framridningen. Lagom samling och aktivitet men ändå avspänd. 

Inne på banan fortsatte han på samma sätt. Fin form och samling.  Men travprogramet var en smärre katastrof. Galopp i båda mellantraverna och raka skolor. Usch! 

Skritten var ok men inte bra. För dålig bjudning i ökadeskritten. 

Men galoppen! Den var superfin! Han var fin i formen, bra samling och gjorde allt galant. I galoppen hade vi ca 71% årets bästa galopprogram!

Totalt 63%. Det var synd på traven för han var riktigt fin men vi tar nya tag!!


Kommentera här: