16/1-14

Idag började som vanligt med fodring och utsläppet. Men sen var jag tvungen att sticka iväg en sväng så Mia fick göra stallet själv. Jag var tillbaka strax efter tio och då red jag Mille. Joggade några varv i trav och red resten av uppvärmningen i galopp. Blev mest på volt och arbete med lösgjordheten och böjningen. Jobbade även traven. Först med lösgjordheten och samlingen. För att få den fina traven behöver han bli både mer avspänd (lösgjordheten) och mer aktiv och energisk (samlingen). Sånt man får jobba med dagligen för att nå långsiktig utveckling av både kvalité och muskelmassa samtidigt som hästen är positivt inställd till arbete. Tog även lite piaff. Först från skritt och sen från trav. Duktiga Mille! <3

Sen skulle Candy skos och sen fick hästarna komma in och jag åt lunch. Fortsatte med att longera Wilma

Därefter skrittade jag Celina och ja det kändes lika bra idag! Jag blir verkligen glad av att det går åt rätt håll :-) Däremot är det ganska kallt med -4 och blåst rakt in i ridhuset så det gäller att klä på sig ordentligt!

När jag var klar med Celina så em-fodrade jag och satte på BoT på alla. Körde även i ensilagebalar.


Nu på kvällen har jagkvällsmockat och fodrat innan jag fixade lite tvätt inne och ätit. Kollar på Belinda Olssons program fittstim - min kamp, just nu. Helt ok.  

Kommentera här: