Vardag igen

Idag började vid kl 06.10 när alarmet på telefonen ringde och jag vaknade med ett ryck mitt ur en dröm. På med kläder och ta en macka med ett glas mjölk. Gick ner till stallet kvart i sju och fodrade. Medan hästarna åt bytte vi täcken och tog av BoT och på med boots. (Alla våra har boots när de är broddade). Sen släppte vi ut och de fick sitt frukost ensilage i hagarna. Sen mockade vi. Vid kvart över nio tog jag fika och åt lite frukost. Sen fixade vi det sista i stallet och red varsin häst. 

Jag Mille och Mia Candy. Mille var ganska fin idag, red ett lite kortare pass men jobbade galoppen och fick riktigt fina kvartspiruetter åt både höger och vänster. Därefter red Wilma och Mia Eros.  Wilma var lite pigg idag men skötte sig bra. Gjorde några fina övergångar skritt trav. Sen tog vi in hästarna och jag bytte täcken innan lunch. 
På eftermiddagen fodrade jag och tog in ponnyerna. Fortsatte med att packa ensilaget till imorgon. Gick med Celina och sen satte på BoT och kvällsmockade innan jag fodrade. 

Nu har jag ätit och varvar ner framför tv:n med the big Bang theory :) 
En ganska bra vinterdag. 



Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Nog för att Eros är stor men var det inte lite i mesta laget att både Mia-Lisa och Wilma red honom ;)

Svar: Haha jo!
Sofia

Kommentera här: