Träning Mille

Mille gick träning för Janne idag. 
Först värmde jag upp själv. Skrittade fram, joggade lite i trav och sen kom igång i galopp. 
Började träningen med att kolla av formen, Janne tyckte han behövde komma ner lite och rundas till. Fortsatte med att samla och forma honom. Fortsatte med öppnor och slutor för att dels kolla av att han behöll lösgjordheten och samlingen men även för att gymnastisera honom. 

Skrittadepaus och jobbade sen skritten, att han måste vara aktiv och eftergiven även i skritten. Fortsatte med galoppen på samma sätt som traven. Jag måste bli mer noggrann med att han måste svara på skänkeln i förhållningarna (alltså att han sätter under sig bak och blir mer samlad när jag fångar upp) istället för att bli långsam och styv bak. 

Sist red vi seriebyten. Det gick sådär. Blev bra tillslut men han viker sig lite i ingången på diagonalen istället för att vara rakriktad. Så det måste vi fokusera mer på. 

Överlag tycker jag han gick bra och jag fick väldigt mycket bra hjälp med både hur jag ska jobba honom och vad jag måste tänka på. 

Träning imorgon också, för både Mille och Celina :)

Här är några bilder efter träningen, finaste Mille💖





Kommentera här: