Att satsa seriöst

Ja vilken ambitiös rubrik. Men även hela hemligheten till att lyckas. Att leva upp till sin egen föreställning, omgivningens förhoppningar och förväntningar, samt hästens kapacitet och förmåga. Hur gör man det? Hur lägger man ribban på rätt nivå?

För min egen del finns det dessutom flera olika delar, som både existerar var för sig men också samverkar. Min förmåga som ryttare. Min vilja att ta till mig träningen. Min förmåga att fokusera. Min förmåga att prestera. Kontinuiteten på ridningen hemma. Kontinuiteten på träningen. Hästens kapacitet. Hästens utbildningsnivå. Hästens nuläges status. Satsningens prioritet i förhållande till livet. Omvärldsfaktorer. Ekonomi. Stöttning från omgivningen. 

Så jag tänkte helt enkelt plocka ut varje del och skriva om den utifrån mig och min satsning. Dels för att ni ska få en inblick i min vardag men också för att ni ska få följa mig och det jag jobbar med. Både rent informativt men även för att kanske inspirerar och motivera någon annan. :)
Celina efter ett pass hemma

Milliano i debuten i Intermediere 1

Kommentera här: