Mille igår

Red Mille i ridhuset innan lunch igår. I uppvärmningen var han lite pigg och fokuserad så gjorde övergångar och lösgörande övningar, både i trav och galopp. Han slappnade av och jobbade bra. Sen jobbade jag med traven, först på volten med att hitta samlingen och kontakten. Senred lite skolor för att kolla att det fungerade även på rakt spår. Det gick sådär, fick en fin samling men han blev rädd för något utanför så han slappnade inte riktigt av och koncentrerade sig på mig. Så då gick jag in på volten igen och red passage. Kan låta lite märkligt men när man rider passage och piaff på honom så slappnar han av och koncentrerar sig. Dels för att det är en så svår/jobbig rörelse men också för att han är bra på det och vet att han är duktig när han gör det. Och nu när han var lite på tårna redan från början så gjorde han det jättefint! Red passage på volten och när jag kom till medelinjen så gick jag ner till piaff och sen fram i passage igen, tre gånger i höger varv och tre gånger i vänster varv. Och övergångarna från passage till piaffen var riktigt riktigt bra!! Bra tryck och tydligt. Duktiga Mille! Fram från piaff till passage igen var inte riktigt lika bra men fortfarande ganska bra. Avslutade med att trava av så han fick länga ut och stretcha. Skrittade av och sen fick han gått i hagen igen.

Kommentera här: