Mitt i veckan

Sitter i klassrummet på träcentrum. Just nu har jag lunch.
Fortsatte mitt nya liv i morse. Gick upp 20 i sex och ut med hundarna, på med kläderna, kasta i sig en macka. In med hundarna och själv gå ner till stallet. Var lite sen så M-L höll på att fodra när jag kom ner. Började med att fylla vatten. Borsta Neros ben och på med skydden. Bytte till ridskorna och shortshaps. Ställde ut Nero på gången och gjorde i ordning resten. Ner till ridhuset. För omväxlingens skull började vi med att skritta fram ute :) Det var skönt men Nero var lite spänd. Tror han tyckte det var kul.

Fortsatte i ridhuset med resten av passet. Värmde upp som vanligt och jobbade sen galoppen. Grunder, uppmärksamheten och tempoväxlingar. Gjorde några byten åt varje håll som alla var bra idag! Första gången som jag gör flera byten där alla blev bra. Det artar sig vår utveckling.

När han var färdig släppte vi ut och jag stack iväg till skolan. Försäljning på schemat idag. Vi har spelat charader för att öva kroppsspråksuppfattningsförmågan...
Nu blir det mer lektioner fram till ca halv fyra och sen hem, ta in hästarna, rida Celina och sen får vi se ;)

Är faktiskt förvånad över hur bra det fungerar att gå upp och rida innan skolan. Känns som jag är piggare och effektivare. Trodde att det skulle vara svårt att komma igång på morgonen och sen trött resten av dagen men som tur var är det precis tvärt om. Nu hoppas jag bara att det håller i sig och rutinen blir fast så jag gör så varje vardag!

Kommentera här: