Typ storm...

Kändes som det när jag kom hem...
Vinden ven runt gården.
Började med att byta om och ta in. Började med Celina idag.
Skrittade fram ca 10 min. Travade under lättridning ca 10 min. Varierade mellan volten och fyrkanten. Skrittade lite och fortsatte med galoppen. Samma tanke där med volten och spåret varierat. När jag galopperat ca tio min skrittade jag lite och fortsatte sen med galopparbetet. Öppnor på långsidorna och slutor följt av byten på diagonalerna. Gjorde det en stund och sen piruettarbete. Red in på diagonalen och sen vid X tre språng tillbaks till medellinjen. Det är en riktigt bra övning för hästen måste korta upp sig och lyssna för att kunna vända men gör man bara tre språng hinner man rida fram innan hästen lägger av och får på så sätt en väldigt bra träningseffekt. För när de lyssnar ordentligt och gör övningen bra är det ganska enkelt att rida fem istället för tre språng så det blir en halvpiruett :)
Som avslutning tog jag några rejäla ökningar i galopp i varje varv. Hon gillar att få sträcka ut.
La ner lite i trav sen som stretching och nedvarvning.
Och skrittade av 10 min...

Med Nero jobbade jag med att ha en jämn och bra känsla hela passet. Först i traven när jag värmde upp och sen i galoppen både uppvärmning och arbetet. De gick riktigt bra faktiskt. Tog även ett byte åt varje håll som båda var rena :)
La ner lite i trav och skrittade av 10 min.

Nu har jag ätit och ska gå och lägga mig... Go´natt!

Kommentera här: