Analyserar....

...dagens tävling, samt helgen.

Mycket som var bra, en del missar och en del som måste förbättras helt och hållet.
Ibland blir man riktigt besviken på sig själv. Till exempel när man får 5 på båda öppnorna trots att man tävlat program med öppnor i i mer än 10 år. Ett helt decenniums träning till ingen nytta. Önska verkligen vi hade speglar här hemma. Men nu har vi inte det och då får man göra det bästa av situationen. Nämligen försöka fokusera på annat.

Bland annat att jag har världens bästa vän!! M-L you´re the BEST!
Tittar vi på ridningen så var hela min ridning bättre idag än i Boxholm. 15 st 70r i MsvB:4 men en del missar. Missarna drog ner men det är sådant som vi kan jobba med och därför inget att hänga upp sig på. Jag har tagit mig upp en nivå och har i MsvB:4 att göra. En bit kvar till jag och Nero placerar oss lika ofta på den här nivån som i LA:5&6 (numera msvc:1&2) men jag rider hellre MsvB än MsvC om jag har i klassen att göra. Jag menar om man aldrig utmanar sig själv eller vågar testa var gränsen går, hur ska man då komma vidare och nå högre, bli bättre, kunna starta svårare klasser?

Btw, när vi ändå pratar om att komma vidare. Om det är någon sport/hästintresserad som vill läsa en blogg om en tjej som har tagit ett stort kliv uppåt så klicka in på http://annajarnald.blogg.se/
Läser den för att motivera mig själv. Vi tävlade med/mot varandra på ponny och stred om placeringarna ganska många gånger. Dessutom hade vi alltid jätte kul ihop på tävlingarna! Way to go Anna!

Nu ska jag gå och lägga mig. Är ganska trött efter en lång men trevlig helg. Måste orka träna nästa vecka med.
Ciao...

Kommentera här: