Ryggont, träning och skola igen

Just nu har jag så ont i ryggen att det känns som att jag ska gå av! Började när jag red träning med Celina innan för Janne. Som att någon höll en kniv mot ryggraden och vred om en gång per galoppsprång. Dessutom jobbade vi mest i galopp, aj aj... Sen när jag kom hem igen började det mer vara i musklerna mitt på ryggen och nu är det på båda sidor ryggraden precis nedanför skulderbladen ner till svanken.

Inte bra, men lida lite har väl ingen dött av ;)

Men men, träning var det ju. Dressyrträning för Janne med Celina. När jag började kändes de inte super för hon vilade igår och brukar var lite lång och dragig och inte jätte loss då men efter en metodisk uppvärmning med mest trav med täta övergångar till skritt + flytta henne fram och tillbaka så blev hon riktigt fin.
När väl träningen började tyckte Janne hon var bra men att jag i upptagningarna och halvhalterna skulle flytta henne lite i öppna när jag samlade upp för att få både samlingen och lösgjordheten på samma gång. Hon blev super duper fin!!!
Samma jobb i galopp och även där blev hon jätte fin i galoppen. Började sen med lite öppnor och slutor, med Intermediere saxen :-O :-D
Med lite finlir blev den också mycket bra.
Fortsatte med seriebyten, treorna först. Det gick sådär. Celina var superpigg (vilade ju igår pga stömavbrottet :( inte idealiskt om vi säger så) Men några fina serier blev det med byten i varttredje innan vi fortsatte med byten i vartannat språng. De var bättre men vi har haft bättre gånger :p
Avslutade med piruetterna som också var helt ok. Ska jobba på dem i vinter :)

Skolan i morse var bättre än förväntat. Strategisk marknadsföring med en väldigt bra lärare. Kursen kommer vara upplagd med först en föreläsning följt av grupparbete kring det vi gått igenom på föreläsningen!! Pasar mig utmärkt. Att jag dessutom kom i en mycket bra grupp gör inte saken sämre....

Nu blir det middag och sen duschen följt av sängen....
xoxo

Kommentera här: