Börjar arta sig

Jag har ridit Celina själv i helgen och försökt att dels tänka på det Anna sa förra veckan men också försökt att jobba lite självständigt. Ni vet kombinera känsla och instruktioner. Och det har lyckats helt godkänt!! Idag när jag ridit för Anna igen så sa hon att det syntes att Celina var kortare redan från början, lycka :-)

Idag jobbade vi förutom grunden med seriebyten, piruetter och skolor. Bytena blir fina när jag håller ihop ridningen hela vägen och kontrollerar varje galoppsprång. I piruettarbetet måste jag få mer känsla för vad jag håller på med och galoppen måste bli kortare men kvickare så att hon inte blir för storsprungen men ändå orkar bära sig. Och skolorna ska jag jobba med finheten så de blir uttrycksfulla och fina :-)

Lätt va? Eller nej inte alls men väldigt kul ;-)

Nu blir det sova för min del så jag hinner gå en liten sväng med Celina innan jobbet kl 07.00....

Bild från igår när prinsessan nöjd åt från sitt nät:

Kommentera här: