Dagarna rullar på

Här börjar jag få lite mer kläm på jobbet. Har mer koll på vilken häst som är vilken, kan känna igen fler träns och klarar dagsrutinen mer och mer... Det är mycket att hålla reda på i ett stall med nästan hundra hästar och tjugo anställda :-p

Jag har även hemlängtan till och från. Och tro nu inte att jag inte är glad att vara här. Det är jag och dessutom tacksam att jag får denna chansen att jobba här samtidigt som jag kan utveckla min egen ridning. Men. Jag saknar hemma. Det tror jag alla gör. Jag saknar alla hemma, farsan, Mia, mina hundar Eddy och Terje och hästarna med. Det är mycket man lämnar när man åker iväg såhär. Ex Eddy brukar sova i min säng varje natt och nu har jag inte ens klappat honom på två veckor.

Men nog om det. Här nere så fick Celina en lugn dag idag. Hon kändes trött så det blev några varv i trav och sen bara skritt. Ska träna för Anna imorgon igen så då behöver Celina fylla på batterierna. Och idag har hon gått i skrittmaskinen men en annan häst i samtidigt i ca 30 min och igår gick hon själv i ca 30 min. Så från och med imorgon får hon börja gå på morgonen :-) Det känns bra! Tror hon kommer må väl av det.

Idag lagade jag dessutom massor med mat. Snäckmakaroner med kyckling och paprika i gräddsås :-) mumsigt plus att jag har tre matlådor nu när jag ska jobba imorgon såklart men sen hela helgen :-p

Och nästa helg är jag ledig så då blir det en sväng hem och hälsa på!! Det längtar jag till att få se alla där hemma igen...

Nu blir det dock sova igen...go natt

Celina i skrittmaskinen:

Kommentera här: