Vår i luften

Med upp mot 10-12+ och soligt så känns det som våren är på väg med stormsteg här :)

Själv har jag ägnat veckan åt att ladda för tävling med Celina på söndag. Andra gången jag startar MsvA1. Nervöst är det. Jag slits mellan tävlingssuget med vinnarinstinkten som längtar och nervositeten som spökar och tror det kommer gå åt skogen. Ena sekunden intalar jag mig att vi har chans på placering och allt som ingår sitter som det ska för att i nästa ögonblick få känslan av att det kommer gå långt ifrån bra och det är mer än övermodigt att starta. Samtidigt vet jag så väl att ska man komma upp på högre nivå på tävling så måste man faktiskt våga starta så man blir bekväm med klassen. Och det enda sättet att vänja sig är att starta så det är precis vad jag ska göra. Dessutom, om man startat en klass en gång tidigare kanske det inte är så konstigt om man inte är helt trygg med situationen och fortfarande har en del att förbättra? Samtidigt är jag väldigt glad att jag strävar uppåt och vill förbättra mig istället för de som stannar på LA och tror de är världsbäst. Ska man bli bättre och nå toppen så måste man kritisera sig själv och sina metoder även om det ibland gör att man blir lite nere eller känner sig dålig jämfört med hur bra man skulle vilja vara. Men så är det för alla på väg uppåt ibland :P

Idag red jag Sasse föst.

På utebanan i solen. Jag jobbade med att ha honom rund i formen och mjuk i sidorna. Var noga med att kunna växla mellan höger och vänsterställning utan att han ändrade takten eller formen. Det gick ganska bra.

Sen red jag Celina.

Även henne på utebanan i solskenet. Efter uppvärmningen jobbade vi först med piruettgaloppen, att hon ska kunna gå i så stora/små galoppsprång som jag vill ha utan att varken förlänga sig eller bli långsam. Det blev väldigt bra och hon fick fina språng i bra uppförsbacke. Då har man även ett mycket bättre utgångsläge för att göra själva vändningen i piruett. Se var det travarbete, dels med samlingen och även skolorna i den samlingen. Jag fick hjälp av Mia för att få fram det som det verkligen ska se ut. Tyvärr har jag kommit till ett läge där formen inte riktigt är som det ska men vi jobbar på att lösa det med.

Tredje häst för dagen blev Badolein.

Hon gick dressyr i ridhuset för då hade det börjat mörkna. Hon var lite spänd för konstiga ljud på radion men gick ganska bra ändå....

Sist och faktiskt minst var det Loppans tur.

Hon var pigg men gick också ganska bra.

Nu blir det att äta och sen sova... Trevlig helg på er!!

Kommentera här: