Två dagars träning

Har nu varit hemma i fyra dagar och är typiskt nog på väg att bli sjuk. Hoppas det bara är lite och snabbt övergående men man vet aldrig. Näsan rinner och tinningarna spänner oroväckande för att bli helt igenkorkad. Men nog om det tråkiga. Sen jag kom hem har Celina njutit, hon gillar att vara hemma igen och Mille tror jag har fattat tycke för sitt nya hem. Celina vill verkligen gå ut på morgonen och man ser på henne att hon lyser upp när hon är i hagen. Även Mille gillar sin hage och att få vara ute fler timmar än i Danmark. Att man dessutom har sällskap ute av andra hästar hela tiden uppskattas.
 
I helgen red jag på egen hand och fick lite småtips av Mia. Nu i dagarna två har båda hästarna tränat sig med mig i sadeln för Janne. Och gud så bra Celina gick. Hon var så fin både igår och idag. Mjuk och smidig. Fin takt och harmoni och gjorde allt på ett bra sätt. Dessutom på träns och knappt någon drivning alls. Med Mille fick jag igår först rida lite själv så Janne skulle få en liten bild av hur han arbetade och hur han använde sin kropp. Allt för att kunna hjälpa oss på bästa sätt och hjälpa mig att hitta ett bra och utvecklande sätt att rida Mille. Fantastisk tränare jag har. Igår var det lite nytt ändå så Mille gick bra men mest hitta varandra pass. Idag däremot var han riktigt fin och jag känner mig mycket positiv till framtiden med den hästen <3
 
För övrigt ska jag börja ha träningar både hemma på gården och ute hos elever så vill du eller vet du någon som letar träning i dressyr/hoppning/markarbete så tveka inte att höra av dig!! Både ponny och hästekipage är välkommna på alla nivåer från grundläggande upp till Msv. Det är bara höra av sig så kan vi tillsammans ta fram en plan som passar just dig och din häst/ponnys mål och föruttsättningar.
 
Bild på Mille från träningen idag. Suddig men hyfsad ändå

Kommentera här: