Frågor-Svar

Fick en kommentar om hur jag gör så tänkte svara på det :-)
 
Hade du sadel, kandar o träns till Mille? Eller har du fått skaffa nytt.
Jag testade det jag redan hade och det passade så han har:
Kieffer kandar med OS panband.
Bates Inova Extended sadel.
OS träns.
Shabrak, lindor och benskydd är också sådant som jag hade.
Nytt har han fått ett BoT-fleecetäcke och en Eskadron grimma.
 
Vad har du för täcken på dem?
Inne har Celina ett HW Amigo Insulator Medium 150g, och Mille sitt BoT-fleecetäcke. Ute har Mille ett Rambo Supreme lite ofodrat regntäcke med hals.
 
Här ligger temperaturen mellan 10-20 grader, kallare på nätterna och varmare på dagarna. Försöker låta dem stå utan täcke några timmar varje dag.
 
Har de börjat att pälsa på sig? Ibland får man ju börja klippa dem redan i september.
Celina fäller så det kommer nog snart. Hon brukar vara tidig. Mille har inte riktigt börjat fälla än så hans päls är kort och fin. Det är Celinas med men hon fäller lite.
 
Jag kommer klippa om det behövs men väntar så länge som möjligt.
 
Annars idag har Celina joggat efter det lite hårdare passet igår. Mille tränade jag med för Mads igen. Idag kändes stor skillnad mot igår. Han var mer i samling från början och kvickare för hjälperna. Vi började jobba traven men grundtraven och sen lite slutor och sen samlingen. Att jag verkligen ska få en bra samlad trav där han bär sig bra. Sen jobbade vi lite med passage och mot passage så jag ska börja få in en känsla för det. Skrittade lite och tog sen galoppen. Samma jobb där med grundsamlingen. Sen bytena. 4or, 3or, 2or och ettorna. Japp kunde göra både ett-ett och ett-ett-ett i båda varv :-D Så kul att kunna känna på det. Fina fina Mille-boy!!!
 

Nu på kvällen har vi varit iväg och ätit på restaurang sex stycken, det var super gott så jag är proppmätt! Plus att det var jätte trevligt :-)
 
Men nu somnar jag snart med dotorn framför näsan igen så gonatt!
 
 

Kommentera här: