Bra dag

Idag flög allt på i en hejdundrande fart. När våren gör intrång och minusgraderna flyr blir allt så mycket mer lättarbetat. Det gillas.

Vi började som vanligt kvart i sju med morgonfodring och utsläpp. Fortsatte med mockning och packa ensilage och hänga ut alla nät. Det var klart till kvart i nio så fikat blev lite tidigare. Det i sin tur gjorde att vi kunde börja rida tidigare. Och den extra tiden tog vi vara på vill jag lova. Sex hästar ridna fram till insläppet vid två. Jag red Milliano, Celina och Wilma, Mia red Salai, Eros och Badolein och vi vågar knappt säga det men vilka fina hästar vi har. Speciellt när de väljer att gå bra allihop på samma dag :-D

Med det klart tog vi lunch och Mia åkte och jobbade. Jag fortsatte hemma med att rida Seb som också gick bra. Därefter fortsatte jag med att packa allt ensilage till imorgon och putsa alla träns innan kvällsmockningen och kvällsfodringen. Skönt att få så mycket gjort på en dag och ändå vara klar till åtta :-)

I helgen var jag iväg och tävlade med Mille igen. MsvC1. Det gick sådär. Han var fin på framridningen, mjuk och avspänd men ändå vaken och spänstig. Men inne på banan blev det mer ömsom vin, ömsom vatten :-S Många tråkiga missar, men väldigt fin däremellan, 3 åttor, 1 tvåa, 2 fyror, några femmor och sexor men resten sjuor. Slutade hursom på 61,277% och sista placerad som nr 10 :-) Kul med placering och BRA dömt.

Nu tar vi nya tag till nästa helg. Men först ska denna veckan klaras av och det inleds med att duscha och krypa till kojs ;-)

Kommentera här: