Tisdag

Idag blev det tre hästar ridna för min del.

Först Mille som gick ett basic-pass. Framme för hjälperna och loss. Han är inte riktigt riden som jag rider av de som haft honom innan mig. Så ibland när det varit något särskilt som en tävling eller hård träning repeterar jag grunden så att han ska bli trygg med mitt system. Fördelen tycker jag är att han blir mer som jag är van vid, men nackdelen är att man inte kommer till utveckling lika snabbt av rörelser/samling/tävling. Men förhoppningsvis på lång sikt vinner jag på detta upplägg. Det får tiden utvisa ;-)

Celina gick ett vanligt dressyrpass. Först uppvärmning och kolla av lydnad och bli varm. Sen jobba traven och galoppen, idag låg fokus på att variera samlingen i öppnor och slutor samt jobba med galoppsaxen som den är i StGeorge.

Wilma fick ett lite lugnare pass. Först på lina (longering). Sen riden en liten stund. Mjuk och fin :-)

Hos oss har vi dessutom en katt som har sin egen uppfattning om vad en mysig sovplats är....

Kommentera här: