Tävling Mjölby med Celina <3

Jajamen, både lördag och söndag var det regional dressyr i Mjölby med Celina. MsvA1 på lördagen och St.George på söndagen.

Både programmen startade vi flera gånger förra året så det kändes bra innan. Att jag dessutom fått hjälp av Janne med programmen både torsdag och fredag gjorde bara saken bättre.

Första dagen koncentrerade jag mig på att hålla mig lugn och rida ordentligt varje steg och varje bedömningsgrupp för sig. Det flöt på bra och jag kunde hålla mig till planen hela tiden. Förutom en liten miss i ena piruetten var hela programmet bra. Stabilt och mjukt. 65.581% och en femte placering. Min första och min och Celinas första gemensamma placering i MsvA! Jag var överlycklig! Vilken start på året.

På söndagen hade jag och Mia diskuterat igenom både mitt och Celinas nuläge såväl som vilken strategi vi ska ha för tävlingarna nu. Jag har runt 65% och det är bra men räcker sällan till vinst på den nivån. Alltså måste nästa steg bli att sikta på 70%, inte nöja sig med 65%.
Sagt och gjort. På framridningen Celina så fantastiskt bra att jag knappt fattar det själv. Jag lyckades inte riktigt hålla ihop det inne på banan utan det blev lite överilat. Men vad gör det. Ingenting för vi har tagit ett stort steg framåt. Denna tävlingen gav först en placering och sen dag två med missar och felridning fick vi ändå 62% och en bra koll på var vi ligger till och vad ska förbättra :)

Kommentera här: